Wednesday 13 June 2012

Penyokong Euro 2012 rugi

ape kes da...... pagi2 dah dengar citer ni...

IPOH - Keghairahan pengunjung menonton perlawanan bola sepak Euro 2012 antara England dan Perancis di sebuah restoran Jalan Raja Musa Mahadi, di sini terganggu dengan insiden pecah tingkap membabitkan beberapa kenderaan yang di parkir berhampiran, awal pagi semalam.

Tindakan itu dipercayai didalangi satu kumpulan yang memecahkan cermin dua kereta sebelum melarikan beg dan pelbagai barangan berharga lain ketika pelanggan restoran sedang leka menonton perlawanan bola sepak tersebut.

Seorang mangsa, Amir Safar, 19, penuntut Politeknik Ungku Omar (PUO) hanya menyedari keretanya dipecah masuk selepas tamat menyaksikan perlawanan bola sepak itu kita-kira jam 2 pagi.

Katanya, ketika tiba di kereta Proton Saga FLX miliknya, dia mendapati cermin sisi kiri sebelah penumpang dipecahkan dan kelihatan beberapa barangan yang disimpan turut lesap.

“Penjenayah itu sempat melarikan beg saya yang hanya berisi pakaian dan kasut, namun aksesori berharga seperti radio kereta dan wang di dalam papan pemuka kenderaan masih ada,” katanya yang kemudian bertindak membuat laporan polis di Balai Polis Taman Cempaka.

Seorang lagi mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Mohammad, 30-an, turut mengalami keadaan yang sama.Menurutnya, penjenayah sempat melarikan beg berisi pakaian dan cermin mata miliknya.

“Saya bernasib baik kerana komputer riba yang biasanya diletakkan di dalam beg itu turut dibawa bersama ketika menonton perlawanan bola sepak berkenaan,” katanya yang meletakkan kenderaan di tempat terang kurang 20 meter dari restoran berkenaan.

Jurucakap Balai Polis Taman Cempaka mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian tersebut.

No comments:

Post a Comment